Virge van Straalen

28/04

Vandaag laat Tove wat dingetjes in het cafe zien. Ze laat zien hoe je het alarm er af haalt en waar alles een beetje staat. Vervolgens maak ik wafel beslag, waar we 3 wafels van maken. Twee ervan gaan onder een stolp in het cafe, zodat eventuele gastn kunnen zien dat er ook wafels zijn, en de derde is voor ons om te testen of ze wel lekker zijn. Hierna gaan we een enorme chocolade cake in stukjes snijden. Ik denk dat de stukjes die er uit komen ongeveer 2,5 bij 5 cm zijn en we halen er zo'n 48 stukjes uit, om even aan te geven hoe groot de cake was. Het grootste gedeelte vriezen we in, zodat het niet bederft. We hebben de zijkantjes van de cake gesneden want deze ziet er iets minder mooi uit, de stukjes die over zijn zijn voor "persoonlijk gebruik" en doen dit in een doosje zodat we het mee naar binnen kunnen nemen. Naast de wafel en cake proef ik ook nog een lefse met bruine kaas, wat ook verschrikkelijk lekker is. Er is nog een stukje wafel over en ik vraag of ik die mag op eten, waarop Tove zegt dat ik altijd zoveel wafels mag pakken als ik wil. Ik vind dit een best gevaarlijke uitspraak, de wafles zijn namelijk erg lekker. Ook halen we nog wat jam uit een van de vriezers, zodat dit kan ontdooien voor de volgende keer. Na dit gaan we verder in de kas, we kijken eerst welke planten water nodig hebben en geven deze water. Ondertussen komt er een klant en loop ik mee zodat ik weet hoe de kassa werkt. Hierna gaan we verder met het water geven en gaan we de mini ice viooltjes overplanten. Als we klaar zijn ga ik mee met Tove naar het cafe en maken we schoon, zetten we de cakes in een van de koelkasten. Ik weet even niet meer welke koelkast het is, er staan er namelijk 3 maar ik kom er dat er een voor zuivelproducten is. De andere is voor groentes en drinken, en de derde en kleinste is voor cakes en lefse. Vandaag als avond eten hebben we een enorm stuk zalm, de man van de zus van Per heeft een zalmfokkerij waar we de zalm van hebben gekregen. Er was iets "mis" met deze zalm waardoor deze niet goed genoeg was voor de verkoop. Ik zou het echt niet erg vindedn als we meer stukken zalm kregen waar iets "mis" mee is. 

Antwoorden op de vragen van mijn vorige blogpost: ik weet niet precies wat voor gebouw het was, maar volgens google zit er een motor club in. Ik vond het gebouw er interessant uit zien en daarom heb ik er een foto van gemaakt. 

Favoriet Noors woord van de dag: fryser / vertaling van gisteren: bladerdeeg

Ik vind het ook leuk om te horen hoe het daar in Nederland is, jullie mogen in de reacties altijd dingen vertellen en/of vragen stellen! Een fijne dag allemaal, knuffels uit Noorwegen

Reacties

Reacties

Oma van Straalen

Hallo Virge
Dit is voor de 2de keer dat ik je bericht terug stuur. Vanochtend geprobeerd maar ik kon het niet verzenden. Hoop dat het nu lukt.
Ik ben blij te lezen dat je gisteren ook iets anders te doen had dan plantjes verpotten Wat meer variatie in het werk is wel fijn denk ik. Hier is het op ogenblik een heel stuk frisser geworden. Van 24 naar 14 gr. is wel een verschil. Heb maar weer een trui uit de kast gehaald.
Ik vind het jammer dat je zo ver weg bent want die heerlijke wafels en die lekkere verse zalm zouden mij ook best smaken. Geniet er maar lekker van.
Het is hier in het bos op het ogenblik wel erg stil vanwege het virus. We moeten het nu allemaal per telefoon doen. Maar aan alles komt een eind dus dit zal ook wel weer goed komen. We halen onze bezoekjes dan wel weer in.
Ik wens je weer een fijne dag toe en tot de volgende keer.
Veel liefs uit Oisterwijk.
OMA XXX

Theo

He meiske

Fijn dat je nu ook een beetje de weg weet in het café, kun je daar straks ook in werken. Lijkt me leuk. Maar wat is lefse met bruine kaas? weet niet wat lefse is.
Noors woord is diepvriezer tis niet zo moeilijk als ik dacht.

Kan begrijpen dat je best nog wel vaker verse zalm wilt, krijgen (hebben) we hier niet zo vaak.

Fijne dag nog
Dikke kus

Begin je toch wel te missen.

Theo XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active