Virge van Straalen

27/04

Vandaag ga ik met Tove mee naar Tromsø, we parkeren in een berg en daar scheiden onze wegen. Ze heeft een tandartsafspraak en ik ga het stadje verkennen. Het is niet heel groot maar groot genoeg, ik ga op onderzoek uit en kom in de haven terecht. Het is hier echt waanzinnig mooi. Ik ben blij dat ik me dik heb aangekleed want het is afwisselend weer. Ze hebben hier veel gekleurde huizen wat voor een erg vrolijk effect zorg. De mensen die ik spreek zijn aardig en kunnen goed engels, dat scheelt weer. Om half een is Tove klaar en gaan we nog wat boodschappen doen. Ik ben een beetje verbaasd over de hoeveelheid die we doen maar dan realiseer ik me dat het grootste gedeelte voor het cafe is. Ook heeft ze voor mij een soort bladerdeeg gebakje gekocht, er zit vanille pudding in en een klein beetje glazuur, ik denk dat het een Deens gebakje is maar dat weet ik niet zeker. Daarna gaan we nog even langs Per, hij heeft iets aan zijn ogen laten doen waardoor zijn gezicht helemaal rood is. Eenmaal terug eet ik wat lunch en zie dat het al kwart over drie is. Doordat Tove wat last heeft van haar verwijderde tand gaat ze even een dutje doen. Ik ga naar boven en voel dat ik ook best moe ben, ik doe rustig aan maar na een tijdje word ik toch wakker van een niet gepland dutje. Het avond eten is een beetje een rotzooi, we eten alle drie apart omdat er geen echt plan is voor het avond eten. Will en ik eten wat restjes en Tove maakt havermoutpap omdat ze nog niet echt iets kan eten. Tove stelt voor om contact te leggen met een in de buurt liggende boerderij, zodat ik zodra Wil weg is niet helemaal alleen zit. Er zit nu een Duits meisje en we geven mijn informatie door, nu is het wachten op bericht. Ik ga weer naar boven en kijk wat serie. Als ik mijn licht uit doe en mijn nachtlampje aan doe schrik ik hard, Frida is ineens in mijn kamer. Ik had haar helemaal niet gehoord en kom een beetje bij van de schrik.

Favoriet Noors woord van de dag: butterdeig / vertaling van gisteren: rendier

Reacties

Reacties

Ellen

Hai virge
Wat leuk dat je even naar een andere plaats geweest bent.
Sneeuw genoeg daar brrr.
Leuke foto’s! Dank!!!
Wel hier regen dus daar mis je niet veel aan ha ha. Gisteren Koningsdag erg rustig maar oke!
Ben weer benieuwd naar je volgend verslag!
Toi toi succes geniet ervaar ???

Iris

Leuk dat je weer eens ergens anders bent geweest. Moet denk ik wel raar geweest zijn, helemaal alleen in der stad die je niet kent. Hopelijk is het toch een fijne dag geweest xxx

Theo

Leuk dat je het stadje mooi vond geniet ook erg van de foto's. Stoer om daar helemaal alleen door te lopen en knap om mensen aan te spreken. Zou ik niet durven. Fijn dat de kat je ook op je nieuwe plek weet te vinden.
Geniet steeds van je mooie vertellingen. Geniet daar echt van.
Graag nog een keer ee foto's van Tove.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active