Virge van Straalen

26/04

Omdat ik per week anderhalve dag vrij heb en in overleg met Tove dit over drie dagen verdeel in plaats van 2x 1 dag en 2x een halve dag, heb ik vandaag vrij. Ik hou het rustig en zoek contact met verschillende vrienden, ook kijk ik wat serie. Ik heb besloten om het vandaag wat rustiger te doen omdat ik morgen naar Tromsø ga. Rond half vijf komt de zoon van Tove met vrouw en 2 kinderen op bezoek en maken we een grote stapel wafels. Wat heb ik het toch zwaar (haha). Ze stellen aan mij wat vragen van waar ik vandaan kom, of ik al eerder in Noorwegen ben geweest enzovoort. Als ze vragen waar ik nog meer heb gewerkt en ik heb uitgelegd dat ik in de efteling heb gewerkt, laat ik wat foto's zien. Sasha (kleindochter) is erg onder de indruk en wil graag meer weten, ik ben op mijn plaats dan weer onder de indruk van haar Engels. Ik denk dat ze een jaar of 13 is maar ze spreekt al vloeiend Engels. Ook vinden ze de stroopwafels en speculaas erg lekker. Vandaag eten we wat later maar ik heb hier geen moeite mee door de enorme stapel wafels. Op het menu staat vandaag aardappelpuree met broccol, wortel, spruitjes en een sausje met champignon en rendier. Ik probeer wel een klein stukje rendier maar het valt niet zo in de smaak. Ik doe een poging zo veel mogelijk stukje uit de saus te vissen maar het zijn kleine stukjes. Het sausje doet me denken aan het sausje dat je bij de gehaktballetjes van de IKEA krijgt alleen dan met een iets diepere smaak door de champignon, het vlees en de verschillende kruiden. Vandaag doe ik de afwas alleen want het is niet mega veel en ik geef aan dat ik het vandaag wel alleen kan doen.

Favoriet Noors woord van de dag: reinsdyr / vertaling van gisteren: wafels

Reacties

Reacties

Theo

Hoi meiske

Rendier op, dat lijkt me lekker, waar smaakt het naar? Ben erg nieuwsgierig wat bof jij toch maar.

Goed geregeld zo die vrije dagen.
Geniet steeds weer van je verhaaltjes.
Maar maak je ook wat meer foto's en filmpjes is ook leuk om te zien voor ons

Noors woord is rendier

Iris

Leuk stukje weer!
Tip: zet de foto's die je naar mij/ons stuurt via de app, ook op je site ;) dan kan iedereen zien hoe het er daar uit ziet en krijgt iedereen de leuke dingen mee. Ipv alleen maar tekst stukje xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active