Virge van Straalen

25/04

Als ik wakker word sneeuwt het en staat er een harde wind, ik hoop dat het in de kas vandaag wat warmer is. Will gaat vandaag verder aan de website en Tove en ik werken samen in de kas. Op het programma staat vandaag een bijzondere plant waar ik de naam van ben vergeten en zoveel mogelijk viooltjes. Omdat de tafel wat laag voor mij is zet ik een laag ondersteboven kweekplaten neer en daarop de kweekplaten die worden gevuld met de potjes en planten. Dit scheelt enorm veel voor mijn rug dus ik blijf dit de gehele dag doen. Rond twee uur gaaan we lunchen en maken we wafels voor bij de lunch. Als Tove vraagt hoe ik mijn wafels eet en ik zeg dat ik ze normaal met misschien een beetje poedersuiker eet zegt ze dat ze hier de wafels met zure room en jam eten. Ik vind het bijzonder klinken maar ik wil het wel proberen dus nemen we verschillende soorten zelgemaakte jam mee. We hebben aardbeien-, zwarte bessen-, rabarber-, en bergbramenbessenjam. De wafels zijn nog een beetje warm en ik volg Tove met de zure room en verschillende jammen op de wafel doen. DIt blijkt enorm lekker te zijn, mijn favoriet is de rabarberjam het gaat heel goed samen met het romige van de zure room en het zoete van de wafel. Hierna gaan we verder met het overpotten, Tove maakt de potgrond terwijl ik het laatste restje verdeel over de potjes en de plantjes uit hun "plugjes" schep. Op het eind van de dag hebben we alle overgebleven viooltjes gedaan en hebben we zo'n 38 kweekplaten gedaan, dit betekend dat we zo'n 912 viooltjes hebben overgeplant. Ik ga weer naar binnen en wacht op het avond eten, vandaag eten we visburgers met brod en salade. Ze vallen enom tegen, maar misschien komt dit omdat ik andere visburgers ben gewend. Ik krijg enorm veel spijt als ik bij de tweede een soort augurken blokjes erbij doe, het hele geheel smaakt naar van die vieze vleessalade die op kamer temperatuur is, alleen dan net iets visachtiger. Ik voel me best moe dus ik ga op tijd slapen.

Antwoorden op de vragen van mijn vorige blogpost: Per en Tove aten die avond ervoor samen bij Per en hij nam de volgende dag de restjes mee naar Tove.

Favoriet Noors woord van de dag: vafler / vertaling van gisteren: vis

Reacties

Reacties

Oma van Straalen

Hallo Virge
Bedankt weer voor je verhaal. Ik zit er `s morgens al op te wachten tot het binnen is.
geweldig fijn dat je ons zo op de hoogte houdt van je doen en laten.
Wat een verschil, hier zitten we in de zon en bij jullie sneeuwt het nog.
Dinsdag gaat het hier ook veranderen. De temperatuur gaat dan omlaag en we krijgen regen
Is erg goed voor de natuur want het is hier erg droog.
Morgen is het hier Koningsdag maar wel anders dan we gewoon zijn. We moeten toch nog
binnenblijven .
Het is hier wel erg stil in het bos, we moeten het nu allemaal via de telefoon doen
Ik wens jou weer een fijne dag toe en tot morgen
Een knuffel van oma.

Theo

Hoi Meiske

Zag gisteren dat er sneeuw viel. Wat een verschil met hier, hier nog steeds blousejes weer met korte mouwen. CV staat hier allang niet aan blijft 19,5 graden in huis.

Maar wafels met zure room en jam. Moeten we maar eens gaan proberen. Eten jullie nu op normale tijden of is dat nog niet.

Jammer dat je de tafel nergens op kunt zetten dat is die wat hoger voor je.

Hele fijne dag tot morgen lieffie

Noors woord weer fout in gedachte kon er geen chocolade van maken. Dus maar opgezocht . En tuurlijk wafels, daar had jij het over.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active