Virge van Straalen

21/04

Vandaag ben ik het wachten beu en ga ik eerder naar de kas, Tove is daar al bezig met een van de bloembanken. Samen maken we een andere bloembank klaar en vullen we deze met de bloemen. Ik maak potgrond en controlleer ik de kweekplaten en repareer wanneer nodig. Daarna gaan Will en ik de viooltjes overpotten en we zijn hier de rest van de dag mee bezig. We zijn goed bezig want we hebben er veel overgepot, als we bijna klaar zijn brengen we nog meer bloemen naar een bloembak. We doen dit met zijn vieren dus het gaat best snel, daarna zijn we klaar en gaan we naar binnen. Vandaag eten we gelukkig wat eerder, ik weet niet precies wat het is maar het is lekker. Het is een soort pasta gerecht uit de over met veel kaas en room, er doorheen zitten stukjes worst. Tove heeft voor mij er een gemaakt met vegetarische worstjes, mega lief. Als we klaar zijn met eten kletsen Sara en ik nog wat over van alles en nog wat. Als ik naar boven wilt gaan geeft Tove aan dat ik morgen om 11 begin, Will gaat aan de website verder dus werken Tove en ik alleen. Ik geef aan dat ik het niet erg vind als ik eerder moet beginnen maar ze heeft zelf nog wat dingen te doen.

Antwoorden op de vragen van mijn vorige blog post: ik ben heel moe omdat alles heel laat is, gister waren we om 01.20 pas klaar met de afwas en kon ik daarna pas naar bed. Ook eten we af en toe wat eerder maar omdat Will en Sara zijn gewend om enorm laat te eten heeft Tove zich hierop aangepast, maar omdat ze beide bijna weggaan heeft het niet veel zin om dit ritme om te gooien en eerder te eten. Tove is zelf niet vegetarisch maar vind het niet erg geen vlees te eten, ze zorgt er bijna altijd voor dat er iets is zonder vlees voor mij. Ook bakt ze zelf haar brood, de groente en kruiden komen nog niet uit haar tuin omdat het daar te koud voor is. Ze heeft wel veel kruiden gedroogd van vorig jaar. Er zit geen restaurantje bij, wel krijgen de touristen die hier in de winter komen en naar het noorderlicht komen kijken wat eten. Wat mijn quarantaine betreft, ik hou zelf die twee weken niet naar de winkels gaan aan maar hier hebben ze weinig last van het virus.

Favoriet Noors woord van de dag: sjokolade

Reacties

Reacties

Theo

Hoi meiske
weer een mooi verhaal, fijn dat Tove rekening houdt met je , dat is inderdaad erg lief.. Maar pas om 11.00 uur beginnen dat wordt dan zeer zeker een latertje, wat ik echt vervelend vind voor je. Maak zelf gebakken brood , dat is lekker zou ik ook willen. Maar nu ff geen plek in diepvriezer.

woord chocolade

ps wat is hun site kan ik er eens naar kijken volg ze wel op facebook maar daar gebeurt niet echt heel veel


Veel liefs Theo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active