Virge van Straalen

18/04

Ik begin steeds meer te wennen aan het ritme hier, werk begin tussen 11 en 12 dus ik had de tijd om even met Iris te bellen. Het blijft gek dat iedereen zo ver weg is. Ook begin ik te wennen aan in het Engels praten, maar soms heb ik er nog een beetje moeite mee. Vandaag is het in de kas best druk maar Will, Per en Tove gaan buiten de sneeuw weg schepen zodat we de viooltjes buiten in de daarvoor bestemde minikasjes kunnen zetten. Sara en ik gaan verder met het overpotten van de planten, maar de tijd gaat erg langzaam vandaag dus het valt erg tegen. We moeten veel planten overpotten vandaag, en het word al snel herhaaldelijk werk. We maken de tafel schoon, zetten 6 plastic kweekplaten neer, contorlen deze op eventuele breuken die we dan met een verschrikkelijke ducktape repareren, zetten er 24 kweekpotjes per plaat in, schepen deze vol met potgrond, steken de plantjes uit de kweektray en planten deze vervolgens in de nieuwe potjes, zetten ze op de goede plek terug en starten weer vanaf vooraan. Vandaag lunchen we om 2 uur, dit keer hebben we zelfgebakken brood met tonijn. Ik heb zelf enorm veel honger maar dat komt doordat ik nog niet helemaal aan dit eetpatroon ben gewend. Als we verder willen gaan met het overpotten vertelt Tove dat het eerste kweekkastje/minikasje klaar is voor de eerste lading viooltjes. Per persoon per keer nemen we 48 viooltjes mee naar buiten, waar ze worden neergezet. Het ziet er gek uit, groene plantjes naast de enorme witte berg sneeuw er naast. We stoppen vandaag wat eerder waarna Sara en ik gezellig thee gaan drinken. Omdat we vandaag laat eten pakken we er een snack bij waarna we ons beide terug trekken in onze kamer waar Frida vaak mijn kamer binnekomt voor de aandacht die ik ook maar al te graag geef. Rond 8 uur vraagt Tove of ik mijn pizza wil pimpen, terwijl we dit doen hebben we het over eten en wat we wel en niet leker vinden. We komen er achter dat we beide veel dingen gemeen hebben. Ik blijf het gek vinden dat het na het eten al half 11 is en de dag zo goed als om is. Ik douche nog even en kruip daarna lekker mijn bed in om nog even serie te kijken.

Favoriet Noors woord van de dag: trillebår

Reacties

Reacties

Iris

Lijkt me inderdaad een raar gezicht, van die groene plantjes in de sneeuw, laat maar eens een foto zien op je blog ;) lijkt me idd heel erg wennen dat nieuwe ritme, maar je komt er vanzelf helemaal in! Xxx

Theo

Ik snap het ritme niet waarom eten toch zo laat? zo heb je toch niets aan je avond., maar het zal inderdaad wennen zijn.
Ook vreemd is dat je plantje zo in de sneeuw kou kunt zetten. Hier zal alles stuk vriezen.
het vorige woord had ik goed geraden hier kon ik geen chocolade van maken. een kruiwagen..
XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active