Virge van Straalen

17/04

Vandaag ben ik weer op op tijd wakker en ga ik naar beneden om te ontbijten. Tove staat op het punt om te vertrekken voor de boodschappen en vertelt dat ze rond een uur of 12 terug is. Ze vraagt aan mij of ik de kas een stukje open wil zetten als de zon door breekt zodat het niet te warm word voor de bloemen. Als ik dit even later doe maak ik gelijk een kort filmpje om het hier te laten zien. Daarna ga ik weer het huis in en wacht ik tot Sara naar beneden komt zodat we kunnen gaan weken. We beginnen vandaag met de stockros, een twee jarige plant uit de kaasjeskruidfamilie. We kletsen veel over verschillende dingen, de verschillen in school, politiek en nog veel meer. Op de achtergrond staat vandaag een pop radio zender. Als deze klaar zijn gaan we verder met het overplanten van de mini ice. Dit zijn violetjes die we moeten overpotten in een hangpotje. Omdat deze potten wat groter zijn moeten we wat meer potgrond maken, waar ik nog een beetje moeite mee heb. We maken de potgrond in een betonmenger maar ik ben vergeten hoe het precies moest. Als ik uiteindelijk een volle kruiwagen vol potgrond mee naar de tweede kamer van de kas neem kunnen we weer verder met het overplanten. Om 2 uur nemen we de lunchpauze waar Will gezellig bij aansluit, we hebben het over complottheroriën van de 5G telefoonpalen en het virus dat hierdoor onstaan zou zijn. Om 3 uur gaan we weer terug naar de kas en planten de laatste violetjes van deze soort over en hangen ze aan de nieuwe ophangpaal op. Hierna krijgen we de instructie van Tove om een nieuw plantje over te potten. Als we het planten labeltje willen overschrijven en bij de planten willen steken struikelen we over een probleem, we kunnen beide niet lezen wat er staat. We besluiten om ze eerst allemaal over te planten en om daarna te vragen wat er staat, als we het hebben gevraagd zegt Tove dat het niet enorm belangrijk is om deze te labellen omdat het goed herkenbare planten zijn. Als we hiermee klaar zijn en de planten in de eerste kamer hebben gezet zit onze dag er op. We gaan terug naar het huis en we drinken thee en koffie met een stuk lefse, wat is dat toch enorm lekker. Daarna ga ik skypen met papa waar Frida het niet geheel mee eens is en in het begin flink door het beeld loopt. Het was fijn om papa even te zien, ik voel me wel een stuk eenzamer er door. Ik zit hier in mn uppie zon 2800 km van iedereen vandaan en dat is een gek idee. Omdat Tove en Per (haar vriend) vanavond na het eten nog even in de kas gaan werken eten we wat eerder. Vandaag bestaat het avond eten uit aardappelen, wortels en de meest verse roodbaars. Ik heb niet enorm veel honger omdat we ook laat hebben geluncht maar de vis is zo zacht en vers dat ik nog wat meer op schep. Will zegt dat hij een beetje gaat afwassen en Sara en ik doen het andere beetje. Omdat ik niet super lekker in mijn vel zit besluit ik een rustige avond te houden en kijk ik een beetje serie.

Favoriet Noors woord van de dag: konspirasjonteori

Reacties

Reacties

Iris

Neem maar eens zo'n lekker visje mee terug naar huis, als je weer deze kant in komt ;)

Theo

He leuk weer. Ja ik vond het ook erg leuk om met je te skype. Wist alleen niet dat je hierdoor eenzaam hierdoor zou voelen. Vond het nl leuk en fijn, gaf me een goed gevoel je zo vol vertrouwen daar te zien.

Dikke kus Theo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active